CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday 14 August 2011

Keria


Masa kecik-kecik...aku panggil kuih ni kuih tayar. Walau apapun namanya...kuih ni tetap pujaan hatiku. Tapi mungkin ada orang terpaksa melupakan hasrat menikmati kuih ni andainya kilang gula masing-masing dah menunjukkan perkembangan ( diabetic la tu ). Tengok jelah gula kat permukaan kuih ni..tebal bersalut. Aku lum pandai bajet ratio gula:kuih dan kesannya ...aku nampak macam hantu gula.


Membuat kuih ni sangat simple...yang agak mencabar ialah menyira. Aku pernah buat sira keria sampai gula tu jadi berkilat. Bila aku tarik (masa gula masih panas..) dia jadik tajam..dah macam org buat sugar craft pulak. Setelah berkali-kali try and error ( diulangi....berkali-kali ye tuan2 dan puan2) ...barulah berhasil. Masih tak cantik dan tak halus...tapi takdela sampai Mr. Hubby kena makan pakai sudu....ngeeee

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...